3 Kasım 2009 Salı

Franz Babinger Kimdir (1891-1967)

kurumsalseo.com R10 lida fx15 pohudey zayıflama yarışmasında yayımladığım bu makaleyi r10'dan meerthus adlı arkadaş bana ücretsiz verdi kendisinden Allah razı olsun.Bende bloguma ekliyorum tamamen özgündür.Kendisine çok teşekkürlerimi sunuyorum.

Alman Türkolog ve tarihçisi. Würzburg ve Münih’te İslam sanatı tarihi okudu.Hindoloji ve Semitik filolojisinde doktora yaptı. I.Dünya Savaşı sırasında Türkiye’ye geldi.Mustafa Kemal’in kurmayında çevirmenlik ve emir subaylığı yaptı.Almanya’ya dönünce,İslam Bilimleri doçenti (1921) oldu.Doğu dilleri profesörü (1924) oldu.Nazilerin iktidara gelmesiyle görevinden uzaklaştırıldı (1933).Konuk öğretim üyesi olarak Bükreş ve Yaş’da 1943’e kadar kaldı.1947’de Almanya’ya dönerek Münih Üniversitesi’nde Yakın Doğu Tarih ve Kültürü - Türkoloji Kürsülerinde öğretim üyesi olarak çalıştı.Türkoloji ve Osmanlı tarihi üstünde çok sayıda eserlerinden bazıları şunlardır :

Aus Südslawiens Türkenzeit ( Türkler zamanında Güney Slavya,1927)
Das Archivs des Bosniaken Osman Pahsa ( Boşnak Osman Paşa’nın Arşivi, 1931)
Rumelische Streifen ( Rumeli Akınları,1937) .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder