6 Kasım 2009 Cuma

Stoyan Protic (1857-1923)

kurumsalseo.com R10 lida fx15 pohudey zayıflama yarışmasında neler oluyorsa ortalık hareketlenmiş.Bakalım neler olmuş.

Kemal hocam 2. sıraya gelmiş zaten hakediyordu.Diğer net uzantılı site 3. sırada hayret.4. sırada benim diğer blogcu sitem var.5. sırada elenen site var.6. sırada hacklinklerle insanların emeğini hiçe sayan bymadak arkadaşımız var.7. sırada kuaza'nın subdomain var.Diğer siteleride bilmiyorum.Bu arada 9. sıradaki sitede yeni gimiş sıralamaya daha önce görmemiştim.Oda pr6 hacklinkle sıralamaya girmiş böyle devam edin diyorum başkada birşey demiyorum.Neyse size bir başka kişinin biyografisinden bahsedeceğim.


Sırp siyaset adamı.Belgrad’da tarih ve dilbilim öğrenimi gördü.Sırp Radikal Partisinin günlük gazetesi Samumprava’nın yazı işleri müdürlüğünü üstlendi.

Basın suçu nedeniyle kısa süre hapis yattıktan sonra 1884’de Odjek (Yankı) gazetesinin yazı işleri müdürlüğüne getirildi ve Sırbistan Anayasasının değiştirilmesinin güçlü savunucularından biri oldu.

1887’de Parlamento’ya seçildi ve 1889’da kabul edilen yeni anayasanın hazırlanmasına etkin bir biçimde katıldı.1888-1897 yılları arasında parlamentoda yer alan Protiç,1899’da Kral Milan’a karşı yapılan bir suikast girişiminde rolü olduğu iddiasıyla 20 yıl hapse mahkum edildi.Ancak 1903’den başlayarak Sırbistan Radikal Partisi’nin fiili yöneticilerinden biri oldu.

1903-1918 arasında içişleri ve maliye bakanlığı yaptı.Sırp,Hırvat ve Sloven Krallığının ilk başbakanı olan Protiç,1919’da görevden ayrıldıysa da 1920 Şubat-Mayıs arasında yeniden başbakan oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder