22 Ocak 2010 Cuma

AOBP (Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı)

OBP hesaplandıktan sonra ise bu puanlar ağırlıklandırılarak her aday için 3 tane Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı (AOBP) hesaplanacak.

Her aday için hesaplanmış olan AOBP'ler adayın alanı ile ilgili yükseköğretim programlarına yerleştirme yapılırken 0.15 ile çarpılacak. Adayın alanı dışındaki yükseköğretim programlarına yerleştirme yapılırken 0.13 ile çarpılarak sınav puanlarına katılacak ve böylece adayların yerleştirme puanları hesaplanacak.

YGS ve LYS sonucu oluşan her puan türünde Türkiye genelinde ilk 1000 kişi arasına giren adayların, ilk 1000'e girdiği puan türünde yerleştirme puanları hesaplanırken AOBP'leri tercih edeceği bütün programlar için alan içi katsayısı (0.15) ile çarpılacak.

2010-ÖSYS sonuçlarına veya Sınavsız Geçiş kurallarına göre yükseköğretim programlarına yapılacak yerleştirmede bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutulacak. Bu kontenjan ve koşullar ''2010-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu''nda yer alacak. Bu kılavuz, başvuru merkezlerinden 2010 Temmuz ayı içerisinde adaylar tarafından satın alınabilecek.

Haber7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder